Slack bytte sin Logotyp

slack change logo

Slack är ett mycket populärt program för arbete & samarbete Många människor diggar det, samt de använder det hela tiden bara för att det är så skickligt, pålitligt och professionellt. Men samtidigt gör de vissa förändringar, för att se till att saker är bättre och mer intressant för kundbasen.

Och nyligen ändrade de logotyp. Detta tillkännagavs nyligen på Slack bloggen så fort loggan ändrades. Vi tyckte den tidigare logotypen var ganska imponerande och bra som den var. Visst, kanske lite för ”old school”, men fortfarande en riktigt imponerande logotyp. Så du kan föreställa dig varför många människor, inklusive oss själva, vart ganska chockade över att nu se Slack faktiskt ändrad sin logotyp.

Enligt Slack är förändring oundviklig och det är något som vi behöver omfamna. De genomgår flera förändringar som ett företag, så de är verkligen mycket fokuserad och verkligen passionerad på värde och effektivitet. De tror verkligen att ett byte av logotypen gjort mycket för dem.

De ville ha en ny logotyp för att visa att företaget når nya höjder, det utvecklas och deras logotyp behöver förändras med tiden. Med det sagt, enligt Slack, var det också lätt att ta fel på vad logotypen faktiskt betyder. De experimenterade med att använda logotypen på olika sätt, och de slutade med tanken att denna logotyp var rent av hemsk, och säkert något som de skulle behöva förbättra.

Faktum är att blogginlägget på Slack även innehåller ”Hemskt”, som ett förslag på hur deras logotyp var, vilket är lite för mycket för att vara ärlig. Men de ville förbättra det tidigare arbetet, och gjorde det, och ärligt gör det här ett fantastiskt jobb för vad det är. Värdet på egen hand är mer än intressant, kvaliteten och uppmärksamheten på detaljer är unik och samtidigt behöll de färgpaletten, men förde in en modernare inställning till allt detta. Det gör det inte bättre än det föregående, åtminstone för många människor. Det ser fortfarande fantastiskt ut för vad det är, och vid den här tiden är allt som betyder något hur företaget känns och hur de vill uppfattas som ett företag.

En sak att tänka på här är det faktum att under de närmaste månaderna, så kommer ändra Slack sin reklam, produktförändringar kommer också och även deras hemsida förändras. På något sätt har Slack bestämt sig för att de måste göra ändringar och dessa är faktiskt ganska betydande om du tänker på det. Men i slutändan, är det som betyder mest, om de är glada över tillvägagångssättet eller inte. Vi kommer definitivt att vänja oss vid denna logotypen allt eftersom. Men om det här är en bra förändring eller inte, kan bara tiden bestämma. Ändå är det trevligt att se att företaget experimenterar och de är villiga att göra ändringar!

Kategorier
Glöm inte att dela det här inlägget!
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Relaterade artiklar

Digitalbyrå i Stockholm - Businessman pressing smiley face emoticon on virtual touch screen. Customer service evaluation concept.
Affärsutveckling
tidma AB

Omni-kanal upplevelsen

Omni-channel-upplevelsen är allmänt känd som ett av de bästa sätten att ge kunderna bra resultat. Om du vill hålla dina kunder nöjda och leverera bra

Read More »
Scroll to Top