Vad är egentligen Team-medlemmar funktionen på LinkedIn, och hur kan du använda den?

Digitalbyrå i Stockholm - LinkedIn mobile app logo on screen smartphone with headphones Earpods closeup. LinkedIn is a social network for finding and establishing business contacts. Moscow, Russia - August 11, 2020

Team-medlemmar är en ny funktion som tillhandahålls av LinkedIn och det primära fokuset här är att hitta ett bättre sätt att hantera och även interagera med ditt professionella nätverk. Visst, du har säkert redan upprättat ett kraftfullt professionellt nätverk, men hur kan du göra saker ännu bättre? Med denna nya funktion får du möjlighet att komma åt alla uppdateringar från ditt team så snabbt som möjligt.

Hur fungerar det?

För att kunna använda funktionen Team-medlemmar måste du först gå in på Mitt nätverk.

Här är stegen för att aktivera den här funktionen:

  •     Klicka på ikonen Mitt nätverk högst upp på din LinkedIn-hemsida.
  •     Under anslutningar på vänster skena, klickar du på Lägg till lagkamrater.
  •     I popup-fönstret som visas följer du anvisningarna för att söka och klickar på Lägg till din chef.
  •     Klicka på Nästa.
  •     Följ anvisningarna för att söka och klicka på Lägg till dina kamrater.
  •     Klicka på Nästa.
  •     Klicka på Lägg till direktrapporter, om tillämpligt.
  •     Klicka på Klar.

Det är viktigt att lägga till alla dessa, förutom kanske direktrapporterna om du inte behöver dem. Men när du lägger till något av det får du en meddelandevarning. De kommer att meddelas, och du kommer att se LinkedIn-aktiviteten på ditt flöde.

En sak att tänka på här är att endast lagkamrater och andra människor i företaget kan se dessa relationer. På så sätt är sökresultaten bättre, all data används för att göra bättre rekommendationer, och i slutändan är det bara en mycket imponerande och spännande upplevelse som du inte vill missa alls.

Vad händer när du har alla lagkamrater anslutna?

Nu när allt detta är gjort och du har alla lagkamrater på din profil, får du uppdateringar om deras gillar, inlägg, kommentarer, arbetsårsdagar och andra användningsområden som tillåts av LinkedIn Sekretesspolicy. Du kan välja att justera sekretessinställningarna om du vill undvika att dela lite innehåll. Men det är bra eftersom det ger dig mer kontroll och konsistens, samtidigt som du ger en högre standardupplevelse och värde som du inte vill missa.

Om du valde ett inlägg eller en åtgärd för att vara privat, till exempel sökningar, privata meddelanden eller jobbpostvyer, kommer ingen någonsin att se det bortsett från dig. Men om du håller Team-medlemmar funktionen som standard, då kommer dina anslutningar att se nästan allt du postar, delar och liknande.

Kategorier
Glöm inte att dela det här inlägget!
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Relaterade artiklar

Scroll to Top